Sunday 21 August 2011

For Sharing


Untuk teman2 ku...semoga beroleh keberkatan di bulan mulia ini

Perbezaan 'SEDIKIT' kita dengan Rasulullah SAW
1. Rasulullah SAW marahnya SEDIKIT & kita pula SIKIT-SIKIT mahu marah
2. Rasulullah SAW tidurnya SEDIKIT & kita pula SIKIT-SIKIT mahu tidur
3. Rasulullah SAW makannya SEDIKIT & kita pula SIKIT-SIKIT mahu makan
**Puasa2 nih jgn marah2, jgn kuat tidur dan jgn terlalu banyak makan yaa~~

Teman, aminkan doa Rasulullah ini agar kita terbebas dari kehinaan, kekurangan & kefakiran. 'Allahumma inni a'udzubika minal faqri wal qillati wadz-dzillati wa a'udzubika min an azhlima aw uzhlama' Artinya 'Ya Allah, kami berlindung kepadaMu dari kefakiran, kekurangan & kehinaan. Dan kami berlindung kepadaMu dari mendzalimi & didzalimi orang lain.' (H.R Abu Dawud & Nasa'i)

Teman, aminkan doa ini  "Allahumma nabbihni fiihi libarakaati as-khaarihi wa nawwir fiihi qalbi bidhiya-i anwarihi wa khudh bikulli a'dhaani ilattiba'i atsarihi binuurika ya munawwir qullubil 'aarifin" Ya Allah, tunjukkan kpd kami dibulan ramadhan ini sgl berkah tersimpan di dua pertiga malamnya, terangkan hati kami dg cahayanya & bimbinglah slrh anggota tubuh kami unt mengikuti tanda2 keagungannya dg cahayaMu, Wahai Penerang Hati Org2 yg Arif

Tahun ni kita akan mengalami 4 tarikh yang jarang berlaku dalam setahun iaitu 1/1/11, 1/11/11, 11/1/11 dan 11/11/11. Itu fakta pertama.
Keduanya, cuba ambil 2 nombor terakhir di mana tahun kita dilahirkan dan tambah dengan umur kita pada tahun ini. Keputusannya ialah 111 buat semua orang..!
Contoh:
seorang yang lahir pada thn 1984, umurnya sekarang 27 pd tahun ini. Jadi, 84 + 27= 111..!!!
Untuk pengetahuan semua, perkara ini hanya akan terjadi sekali shj pada setiap 823 tahun! Subhanallah!

sumber : thank you khadijah for sharing
gambar: ehsan google

2 comments: