Saturday 9 July 2011

TUTTI FRUITTI DAN KEBUN TEH









Assalammualaikum.

sudah lama nak taip kisah ini ...tetapi disebabkan kesempitan masa maka kesempatan hanya dapat direalisasikan hari ini.

Bulan Mei lepas pergi JB ikut EnLan out station. Tengok kat paper dan potong pasal Tutti Fruitti ni dah lama...ada buka cawangan lagi di Taman Kebun Teh. Usahakan jugak mencari tempat ini untuk cuba apa istimewanya TF ni...emmm sedap jugak yogurt aiskrim tapi harga boleh tahan jugak...dia ikut berat semakin berat semakin mahal..terdapat berbagai perisa...dan self-service. Terpaksa berkunjung 2 kali ke sini dik penangan kesedapannya....paksaan dari si bongsu lah ni.

tulisan di atas sebenarnya bukan promo tau...aku bukan duta TF.tapi aku suka tulis ikut suka hati ku. selain kunjungan ke TF ada lagi satu agenda kenapa aku ke sini....

kedudukan FT di Taman Kebun Teh adalah bersebelahan dgn kawasan perumahan yg pernah aku sewa sewaktu pertama kali berhijrah ke JB. Jalan Seruling....kawasan perumahan itu tidak banyak berubah...yg berubah adalah kawasan disekitarnya. Rumah yang pernah aku sewa bersama kak tipah, kak bee,yati, kak rabiyah, rosnah dan norli byk meniggalkan nostalgia.

rumah yg kami sewa ni terletak betul-betul di belakang Tanah Perkuburan Tanjung Kupang. Sempat jugak kami berkunjung ke Tanah Perkuburan tersebut. Nantikan sedikit catatan tentang tragedi ini selepas entri ini.

No comments:

Post a Comment